Sidor

söndag 9 januari 2011

Nystrukna kogardiner

Att stå och stryka tillhör inte min favoritsysselsättning, men ibland så är det ett måste. Jag föredrar lite ont i ryggen om alternativet är att hänga upp ostrukna gardiner. Så nu har jag ett fönster här i mitt rum som är skinande rent (på insidan) och med nystrukna kogardiner som inramning. I köket hänger egenhändigt sydda gardiner med gula rosor på. Gult så det passar att de hänger över påsk.




Det gäller ju att tänka till lite grann ibland för att bespara sig själv onödigt arbete. Inte för att jag har några påskgardiner men det kan ju låta lite planerat och övertänkt. Jag har lyckats få undan hela julen, tror jag, utom gardiner i två fönster. Men å andra sidan, varför ska jag lyckas bättre den här gången än jag gjort alla andra gånger. Rätt vad det är så dyker det upp en tomte eller en gris i röd luva nånstans. Undrar om det finns nån liten hustomte som roar sig med att driva med mig?




Det knackade på dörren innan ikväll, det var en vänlig själ som dök upp här med en lååång nätverkskabel. Tack snälla! Nu behöver jag inte ha oro i min själ för att Tellus ska dra ner boxen till tvn för att kabeln ligger tvärsöver golvet. Tellus förresten, han har fått ett nytt smeknamn - Dunderklumpen. Gulligt, när det är sagt med glimten i ögat! Och det är det i detta fallet.




3 kommentarer:

  1. En koälskare :D ptja varför inte. Vad skönt med rena fönster..ser fram emot den dagen jag också har det:) Jag har tillbringat dagen med att göra headers, min nya passion...men jag blir lite förvånad över att du inte har slängt upp nån än...du håller ju på med PS! Men det kanske kommer :)...Nu ska jag gå och lägga mig, börjar jobba imorgon..ve å fasa:( Natti

    SvaraRadera
  2. Det kommer en header så småningom, Babbi, det är bara så att idéerna måste mogna först. :-P Ha en bra arbetsdag! ;-)
    Sov gott!

    SvaraRadera
  3. Yooo här hare hänt lite grejjer :)

    SvaraRadera