Sidor

söndag 9 januari 2011

Mutter mummel

Idag var jag bara såååå sugen på frallor, brukar inte handla det men ibland är det som om kroppen kräver det. Jag knatar in på lanthandeln här i byn. "Jag hoppas du inte ska ha bullar", säger biträdet. Inte den minsta lilla smula fanns det kvar i brödkorgarna. *suck* Himla Murphy! Jag handlade en förpackning baguetter att baka i ugnen, gott men inte samma sak.



Nu sitter jag och ler för mig själv. Denna härliga teknik! Jag var nyss inne på bloggen hos en vän, lämnade en kommentar att jag önskade mig ett visst recept. Det har redan hamnat i min brevlåda. Tack kära vän!





Fröken vår tar just nu ett riktigt nappatag med kung Bore. Tre plusgrader och solsken. Vattnet i ån stiger i en rasande fart, nu syns den snart från mitt köksfönster. Det är inte den 13:e jan än men jag blir faktiskt sugen på att plocka bort julgardiner och elstakar. Och vad katten! Jag tror jag ska gör det. Grejorna kom ju inte upp i tid, då kan jag ju plocka ner dem tidigare så det jämnar ut sig.























2 kommentarer:

  1. Varsågod kära du:) Ja ner med skiten tycker jag...det bestämmer man ju själv..inte almanackan:D. Tjingeling...apropå mackor så ska jag göra äggmackor på Hönökaka ikväll...med massssssor av kaviar! *slickar mig om munnen pga dregel*

    SvaraRadera
  2. *sjunger* "Murphy Murphy gamle vän... Hatar att du lever än..."

    Gillar ditt sätt att räkna! =)

    SvaraRadera