Sidor

torsdag 29 december 2011

One of those days

 

Idag har det varit en “sån där” dag. Det började med att jag inte kom upp i tid, jag försov mig riktigt rejält. Om det berodde på att jag inte tryckt igång larmet när jag lade mig eller om jag stängt av det halvsovande, det vet jag inte. Meningen var att jag skulle ta 12-bussen till stan för att simma… Tanken var ju i alla fall den och det sägs ju att det är tanken som räknas…

Sen gick allt lite halvdant och segt. Jag lyckades dock med att cykla. Idag ökade jag till 12 minuter och då hann jag 5 km. Det låter inte speciellt mycket, men jag är nöjd och det är ju det viktigaste. Och så vet jag med mig att det är mycket bättre att gå ut lågt och lyckas med föresatsen. Det ger ju mersmak.

Nästa som gick fel var att jag missbedömde tiden i duschen. Det är ju så skönt att stå i en varm dusch och njuta av vetskapen att man verkligen gjort något med sina muskler. Jag hann ner till bussen men det var dock på det berömda håret.

Byte av buss vid Knutpunkten, min buss är inne ca en kvart innan stadsbussen ska gå. Så jag satt i busskuren och väntade. Jag kan ju berätta att jag tyckte inte att det var kul att se bussen köra förbi. Nu hade jag sån tur att det finns en buss till som går åt det hållet, lite längre att gå bara. Eftersom jag inte åkt den bussen tidigare så var det ju bäddat för misstag, kanske därför som det inget hände. Bara det att jag gick av en hållplats för tidigt, men det räknas inte. Det rörde sig nog bara om ca 100 m.

Nåväl jag lämnade tillbaka de lånade filmerna. Rätt filmer den här gången, jag har försökt att lämna henne ett gång av mina egna filmer men det gick inte hem. Jag fick kaffe och lussebulle och fick låna en mobilladdare för batteriet på min mobil är kinkigt.

Sen hade jag lite tur och fick skjuts hem. Men… nästan hemma så kom jag på att min telefon låg kvar inne i stan. Tur i oturen är att jag har en extratelefon med ett refillkort i, så jag är inte helt strandsatt. Men det innebär att jag måste in till stan i morgon igen för att hämta min lur. Jaja, det kunde varit värre! Men nu är i alla fall även den här dagen slut.

 

 

Technorati-taggar: ,,,,,

4 kommentarer:

  1. Ibland strular det till sig:))) men du fick ju extra motion på det viset. Bra att gå ut försiktigt med cyklandet. Tar man i mer än man orkar då tappar man lätt sugen. Jag är alldeles för lat. Jag har all tid i världen att promenera men jag kommer mig inte ut.
    Vet inte vad jag gör vissa dagar… tiden går men ändå har jag inte fått mkt gjort men det är skönt att kunna trivas ändå.
    Hoppas det går bättre i mrg då du ska åka in efter mobilen:))) stor kram till en väldigt fin vän…DU!

    SvaraRadera
  2. Så kan det gå...Vad duktig du är som börjat träna! Varför köra hårt från början..då kanske man tappar lusten. Poängen är ju ATT man rör på sig. Ta det i den takt som passar dig. IFALL att vi inte hörs nåt mer innan Nyår, så önskar jag dig ett kalasfint 2012 och tackar dig för vänskap under 2011 som jag hoppas fortsätter under 2012. Kramen

    SvaraRadera
  3. JAG fick mig ett gott skratt i alla fall! Damn, vad jag känner igen mig själv!

    SvaraRadera
  4. Jösses, Murphy var ju dig hack i häl precis hela dan! :-(

    SvaraRadera