Sidor

måndag 30 maj 2022

 Baka,

är något som är utomordentligt roligt när man har tid och lust. Idag hade jag både och eftersom regnet strilade ner och inbjöd inte alls till någon nöjescykling. Min specialitet när det gäller bakning är experimentella mjuka kakor. Idag tog jag grundreceptet på mjuk kaka i 7 sorters kakor, lade till en näve hackade hasselnötter och blockchoklad. Hällde ner 1 tredjedel av smeten i formen, sen rörde jag ner 1 msk kakao och pytsade ner resten av smeten. Och så skjuts in i ugnen. Den blev god. 



Måste ju säga att jag älskar att använda ägg från höns där jag vet att de har fått leva ett riktigt hönsliv med maskplockande och jordsprättande. Dessa äggen kommer från Skedet i Östergötland. Tack Kicki!



Son dy. med sambo har varit iväg och vi har varit kattmatare, Stickan har givetvis varit med och pussat på katterna. En av dem fick han tom en "kyss" av, som tur är så använde hon inga elaka klor. Lilla fina Sara, hon blev rätt så van vid honom till slut.



Den här svarta skönheten föll direkt för Stickans blyga charm och nospussades med honom. Men roligaste var ändå att se spelet mellan Stickan och den stora röda hankatten, som bor i huset bredvid, och som tror sig vara Herre På Täppan. Han kom gående på tvären som en Tudorbatterikatt, Stickan backade så lugnt och så tyst han kunde runt bilen och slank in på sin plats. Katten satte sig och tvättade förnöjt sina framtassar. Han såg ut att le i smyg...



Till sist kan jag med stolthet berätta att Megasen och jag har nu nått upp till tresiffrigt miltal. Och vi har många otrampade mil kvar ännu, hoppas på en bra cykelsommar.





Peace!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar