Sidor

tisdag 17 januari 2012

Har kan de?

Nu ska jag berätta en historia.
Det finns 7 personer med i den.
P - bor på bottenplan i ett äldre flerfamiljshus och har bott där ett tag.
Gänget på fyra personer som flyttar in ovanpå P - S, T, U och X.
Hyresvärdarna - H och V.

Det hela börjar med att någon/några ur gänget står utanför P's fönster och håller liv. P öppnar fönstret och ber dem att dämpa sig lite. Gänget tycker att P ska komma ut och tala om det, vilket P gör. Vilket han inte skulle ha gjort! P blir påhoppad av hela gänget som slår ner honom. U sitter på honom, X sparkar honom i huvudet. Många gånger. S och T sparkar på kroppen. Till saken hör att P är astmatiker och dessutom bär på ytterligare en allvarlig sjukdom.

När han var nära kvävning, med andra ord, nära att dö då händer det faktiskt ett under. Polisen dyker upp när de verkligen behövs. Och P slipper kila vidare denna gången. Men en sjukhusvistelse och diverse kvarstående men drabbar honom.

Man skulle ju kunna tycka att H och V i alla fall skulle ta någon liten ställning för den drabbade P. Men... Han blir vräkt! Och gänget får bo kvar.

Vad och om det ligger något mer bakom har jag ingen aning om, men hur som helst så är detta beteende inte okej i mina ögon. Och detta, mina vänner är en sann historia. Idag. I Sverige...

1 kommentar:

  1. förjävligt kan man säga. Tiden är ur led tänker jag då man hör sånt här.
    Jag får lust att åka dit och läxa upp dem:(

    SvaraRadera